Жирні парковки

Першого березня набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів». Що чекає у зв’язку з цим на автолюбителів? Спробуємо розібратися.

Оператор (паркувальник), відповідно до постанови, зобов’язаний: обладнати майданчик для паркування; утримувати територію та під’їзні шляхи до майданчика у належному технічному та санітарному стані; перераховувати кошти, отримані як збір за паркування до місцевого бюджету…

Зупинимось і пригадаємо: чи була почищена від снігу та криги хоч одна парковка цієї зими? Чи бачили ви хоча б одну обладнану, огорожену, а не просто позначену дорожнім знаком і розміткою парковку? Думаю, відповідь буде однозначною. Тож і виникає логічне питання: за що платить водій і куди йдуть зібрані кошти?

У плату, яку беруть з автолюбителів, входить вартість послуг з утримання майданчиків для паркування та збір за паркування.

Збір за парковку автомобілів належить до місцевих зборів. Він формує місцевий (міський) бюджет і, згідно з Декретом Кабміну та рішенням Київради, становить 51 копійку (3% неоподаткованих мінімумів доходів громадян) за годину парковки у спеціально обладнаних місцях.

Отже, за годину паркування до бюджету надходить 51 копійка. Все інше йде до кишені того, хто «надає послугу». При цьому він НЕ НЕСЕ ЖОДНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за збереження довіреного йому транспортного засобу. Викликає сумнів і «економічне обгрунтування» витрат оператора під час надання послуг. Як влада вміє «економічно обгрунтовувати» будь-які побори, кияни бачать весь час панування адміністрації Черновецького.

Тобто, водії платять за послугу, яка не надається. Тому що немає в Києві ані обладнаних майданчиків, ані паркувальників, які б утримували територію та під’їзні шляхи чистими та безпечними.

Однак п’ять-сім-десять гривень за годину паркування з автолюбителів вимагають. А у тих, хто не погоджується платити, блокують колеса.

Хто ж ці «оператори» в столиці? Виключне право стягнення комунального збору за паркування рішенням Київради надано комунальному підприємству «Київтранспарксервіс». На минулий рік «Київтранспарксервісу» надано пільгу по відрахуванню частини прибутку до міського бюджету. При тому, що ринки сплачують до казни 70% прибутку, комунальне підприємство з переробки будівельних матеріалів – 25%, а КП «Інститут земельних відносин» — 50%, «Київтранспарксервіс» — лише 15%. У таких пільгових умовах за два роки «господарювання» «Київтранспарксервіс» отримав 43,5 млн грн доходів. З них до столичної казни надійшло усього 3,2 млн грн – трохи більше 7%. Підраховано, що для отримання цієї суми достатньо щодня запаркувати у першій зоні на одну годину 438 автомобілів. Всі інші – «мимо каси», тобто працюють на кишеню «Київтранспарксервісу». Району ж, на території якого паркуються автомобілі, не дістається взагалі нічого.

Але й це ще не все. Фінансовий аудит КРУ виявив, що у 2008 році з міського бюджету на умовах безповоротної фінансової допомоги підприємство отримало 8,4 млн грн, які були використані на встановлення обмежувальних стовпчиків, придбання блокувальних пристроїв та спеціалізованих автомобілів з перевезення мобільних груп з блокування… Цікава арифметика, чи не так? Дати в бюджет за два роки 3 млн і одразу ж одержати втричі більшу «компенсацію»! І все це – за рахунок міського бюджету, який на 80% формується з податків простих киян.

«Послідовна» офіційна позиція:

«Я вважаю, що паркомати не ефективні, і проти їхнього введення, тим більше, що це «позавчорашній» день, і буду цю точку зору доносити керівництву » (Ірена Кільчицька, 27.11.2008)

«Закуплено за рахунок комунального підприємства 41 паркомат. Вони себе оправдовують… Тому ми будемо продовжувати закуповувати і встановлювати паркомати» (Ірена Кільчицька, 16.09.2009)

Компетентна думка:

Дмитро Андрієвський, депутат Київради

«Зловживання міської влади у паркувальній сфері просто вражають. Ціна години паркування наближається до європейської, а ось послуг водії не отримують. Не отримує доходу і район, на території якого розташовані парковки. Користуючись недосконалим законодавством, голова КМДА та його заступники створили сприятливі умови для корупційних та антикиївських дій. Виправити ситуацію можна, внісши зміни до Закону про Київ, у тому числі й ті, що були запропоновані мною ще у 2008 році. Зараз завершується підготовка цього закону до другого читання. Ним передбачено, що Київрада тільки встановлює загальні правила паркування, а організацією паркування та стоянок автомобільного транспорту займатиметься район. Це надасть району додаткові джерела фінансування, які можуть бути спрямовані на ремонт доріг та тротуарів.»

По матеріалам «Час Солом’янського району», березень 2010

Запись опубликована в рубрике Статьи. Добавьте в закладки постоянную ссылку.